Visita dels alumnes de 1r d’ESO al Museu de la Música i al Museu Egipci, a Barcelona

Dijous 16 de març els alumnes de 1r d’ESO van anar a Barcelona a visitar el Museu Egipci i el Museu de la Música. Dues activitats que s’emmarquen dins la programació de Socials i de Música de 1r d’ESO. Durant el matí, els grups A, B i C van anar al Museu de la Música, mentre que els grups D i E visitaven el Museu Egipci. Després, es van trobar tots plegats per dinar al Maremàgnum, i a la tarda, els grups D i E van visitar el Museu de la Música i els A, B i C, el Museu Egipci. Va ser un dia de convivència i d’estudi molt interessant.

Quan vam anar al Museu Egipci els alumnes van fer una visita guiada. Allà veiérem escultures de faraons, mòmies de diverses èpoques, pintures murals que reflecteixen la vida d’aquell temps i diversos objectes i utensilis de la vida quotidiana. Després de la visita guiada, vam fer un taller de momificació que va servir per a conèixer la importància que donaven els egipcis a la vida més enllà de la mort. Conegueren les tècniques que s’empraven per a la momificació i van practicar la tècnica de com fer els embenats. També els mostraren tots els objectes que es dipositaven en les tombes dels difunts, des de joies fins a màscares i altres objectes de valor.

Al Museu de la Música es va realitzar una visita guiada anomenada “El petit Orpheus”. En el recorregut per les sales, els alumnes van descobrir com la música ha estat vehicle d’expressió i comunicació dels humans en el decurs de la història. També van poder recordar com classifiquem els instruments amb cordòfons, aeròfons, electròfons, membranòfons i idiòfons. L’exposició permanent els va portar a fer un viatge cronològic per la història de la música a partir de la comparació i els canvis dels instruments musicals que s’exposen. El recorregut principal s’inicia a les antigues civilitzacions i recorre el naixement i la difusió de la polifonia, el barroc, el classicisme i el Romanticisme, els nous colors i la indústria del so al segle XIX, així com els nous estils i les noves tecnologies del segle XX. Finalment, la visita acaba a la sala d’interactius on els alumnes van poder fer sonar instruments reals com una guitarra elèctrica, un violoncel, un teclat i una arpa.

museu-musica-1eso_blocmuseu-egipci-1eso