Tornem al TECNOREPTE de la UDG

Aquest curs els alumnes de 4t ESO de Tecnologia han  tornat a estar seleccionats per participar en el TECNOREPTE que tindrà lloc el dissabte 14 de maig a l´Escola Politècnica Superior de Girona. L´equip PONT CREMALLERA (LLuís Torras, Mateu Tarradas i Guillem Congost) i  l´equip PONT CARGOL ( Andreu Estarriola, Eloi Quintanas, Jaume Reichac i Pol Butinyà) han estat els escollits.

En aquest segona edició, el disseny del repte s´ha inspirat en una hipotètica situació de rescat.

Maig 2016: una forta sacsejada obre una escletxa que parteix literalment el pla de Girona. La situació és dramàtica. Moltes persones han quedat enclotades al fons del sot. Els tècnics de la contrada tenen poc temps per pensar un artilugi fàcil de muntar i de desplaçar al llarg de la terra trencada, per facilitar l’evacuació de persones a la banda més segura i alhora subministrar l’indispensable als que sobreviuen allà baix…

El repte que se’ls  proposava era:

Construir una estructura per salvar la distància entre dues taules d´alçada estàndard separades per 70 cm que simulen el barranc. Aquesta estructura és d´accés per a vianants i ha de poder suportar el pes d’una càrrega vertical, que representa el pes de l’equip de rescat, i que s’ha de poder fer descendir des del punt central.

La demostració de l´assoliment del repte consistirà en desempaquetar i muntar l´estructura o pont, baixar la càrrega (sense pujar-la de nou) i desmuntar i empaquetar el pont de nou.

Podeu trobar més informació a la pàgina web de Tecnorepte

pontcargol_INSladelestany
Andreu Estarriola, Eloi Quintanas, Jaume Reichac i Pol Butinyà
Mateu, Guillem i Lluís_INSGirona