Teixidores d’història

Acostar-se a parlar del passat, més enllà de fer evident el pas del temps, serveix perquè els errors del passat, no es tornin a viure en un futur, ja sigui pròxim o llunyà. La Guerra Civil espanyola és un dels episodis més negres de la història recent del nostre país en general i de la nostra comarca en particular, i donar a conèixer les experiències dels qui ho van viure i patir, és indispensable per evitar que es torni a reviure. De la mà de la Dolors i la Regina, el passat dimecres dia 3 de maig els alumnes de 4 d’ESO es van submergir, entusiasmats i expectants, en la narració i les experiències d’aquestes dues banyolines. “Teixidores d’història” pretén donar testimoni de com es vivia durant els primers anys de la repressió franquista, posant èmfasis en la zona de Banyoles i rodalies. Fou una experiència enriquidora per tots : el passat i el present, la maduresa de les ponents i la joventut de l’auditori,  permeté uns intercanvis molt interessants.

Aquesta xerrada, com una d’anterior que es va fer al març de 2016 i una altra que es va fer al maig del mateix any, s’emmarca dins del projecte “Memòria Històrica i Diàleg Intergeneracional”, impulsat des dels Àmbits d’Educació, Cultura i Benestar Social de l’Ajuntament de Banyoles i els centres d’Educació Secundària. El projecte, en el que col·labora el departament de socials del nostre institut, es basa en un diàleg obert entre els alumnes d’ESO i Batxillerat amb la gent gran de la comarca que va viure la postguerra.

teixidores02

teixidores01