Per fires, prevenim l’ús d’alcohol i altres drogues entre els joves

En les activitats de tutoria i de les matèries que s’estudien al centre es porta a terme una formació integral de l’alumne que inclou pautes de conducta saludables, des dels beneficis que implica una alimentació adequada a l’aprenentatge dels greus riscos que pot implicar el consum del tabac, l’alcohol i altres drogues, ja siguin legals o il·legals.

Un any més, quan s’acosten les fires de Banyoles i de Girona ampliem aquesta formació amb xerrades als alumnes de 3r i de 4t d’ESO a càrrec de l’Oficina de Relacions amb la comunitat dels Mossos d’Esquadra de la comarca i de la Policia local de Banyoles per tal d’informar-los dels riscos que corren si beuen alcohol o si consumeixen altres tipus de drogues, a més dels seus efectes a llarg termini. També es parla de les sancions econòmiques en què poden incórrer, que poden suposar multes superiors a 600€.

Les xerrades a 3r d’ESO les van fer els Mossos d’Esquadra
  • A 3r A i B es van fer el dimarts 17 d’octubre
  • A 3r D, C i E es van fer el dimecres 18 d’octubre
A 4t d’ESO va ser la Policia Municipal
  • A 4t B es va fer el dimecres 18 d’octubre
  • A 4t A, D i C es va fer el divendres 20 d’octubre

Podeu veure les fotografies aquí.

Com a complement a la formació que es rep a l’institut, us oferim els documents de la campanya que els departaments d’Ensenyament i d’Interior porten a terme per prevenir el consum de l’alcohol i altres drogues entre els joves de totes les edats (i no només de 3r i 4t).

Assenyalem també que és molt important que es parli d’aquest tema a casa i que tota la família ofereixi amb el seu exemple pautes de conducta saludables.

Més informació: la Generalitat ens recomana aquesta pàgina web (cliqueu).