Més de 27.000 quilos d’aliments recollits a la comarca amb el Gran Recapte

Un any més ha tingut lloc el Gran Recapte, una campanya que, segons els seus organitzadors, té com a objectiu la “recollida d’aliments bàsics per aconseguir que les persones més necessitades del nostre entorn rebin ajuda alimentària”, alhora que per “donar a conèixer la situació que travessa aquest grup, que arran de la crisi econòmica que estem vivint, ha anat creixent”. La campanya “la duen a terme simultàniament els quatre Bancs d’Aliments de Catalunya”, i a la nostra comarca el conjunt de voluntaris és coordinat pel Punt del Voluntariat del Pla de l’Estan, de l’Àrea de Benestar Social del Consell Comarcal.

Segons ha informat el Consell Comarcal s’han recollit al Pla de l’Estany un total de 27.179 Kg d’aliments, que, segons el propi Consell, “aniran destinats al Centre de Distribució dels Aliments del Pla de l’Estany i a la Fundació Banc dels Aliments de Girona”. El Consell Comarcal ha agraït la col·laboració de tothom que ha participat en el voluntariat, entre ells el nostre alumnat de 3r d’ESO, que hi ha participat com a servei comunitari:

Volem agrair la col·laboració a tots els municipis de la comarca, Transports Banyoles, Càritas Pla de l’Estany, Creu Roja del Pla de l’Estany, Agrupació de Defensa Forestal del Pla de l’Estany, el Club Natació Banyoles, Manípul de Manaies de Banyoles, Associació Canaan, als i les alumnes de 3r d’ESO de l’INS Pla Estany, als 10 supermercats que han participat i a totes les persones voluntàries a títol individual.

Tant Ràdio Banyoles com Banyoles TV s’han fet ressò d’aquest èxit i de la nostra participació:

Pel que fa als voluntaris, en total hi ha participat 152 persones, que han treballat als supermercats de la comarca, al magatzem instal·lat a Banyoles i fent tasques de coordinació. De tots aquests voluntaris, 43 eren alumnes de tercer d’ESO de l’INS Pla de l’Estany, que han realitzat un servei comunitari. El Punt de Voluntariat del Pla de l’Estany, que forma part de l’àrea de Benestar Social del Consell Comarcal, ha gestionat el voluntariat (llegiu aquí tota la notícia de Ràdio Banyoles).

El Gran Recapte és una activitat anual de recollida d’aliments organitzada pel Banc dels Aliments. A la comarca del Pla de l’Estany, la coordinació s’ha portat des de l’Àrea de Benestar Social del Consell Comarcal, però també amb entitats com Càritas i els Manaies, que s’han fet càrrec d’alguns supermercats. Destaca també la participació de l’Institut Pla de l’Estany, ja que una quarantena d’alumnes de 3r d’ESO han participat com a voluntaris per segon any consecutiu a través del programa de servei comunitari que desenvolupa el centre educatiu (llegiu aquí tota la notícia de Banyoles TV).