L’Institut Pla de l’Estany, amb la fp dual

fpdual01En el marc de l’Expojove 2017, ha tingut lloc la Jornada de difusió de l’FP dual a Girona, organitzada pels SSTT d’Ensenyament a Girona, en la qual el nostre centre ha estat reconegut com a impulsor de la fp dual, amb el CFGS Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma (de la família d’Informàtica i Comunicacions) CFGM Atenció a les Persones en situació de dependència (de la família de Serveis Sòcioculturals i a la comunitat).

L’acte ha començat amb la benvinguda el director del director d’aquests SSTT, Sr. Josep Polanco. Tot seguit, el Sr. Uwe Palaikis, director adjunt de l’Escola de Comerç 1 de Stuttgart, ha fet una àmplia ressenya del funcionament de la FP a Alemanya, tot destacant l’àmplia col·laboració entre instàncies federals, estatals, empresarials i sindicals.

Tot seguit ha ltingut lloc una taula rodona amb el Sr.Melcior Arcarons (director general de Formació Professional Inicial id’Ensenyaments de Règim Especial), el Sr. Jaume Fàbrega (vicepresident de la Cambra de Comerç de Girona), junt amb alumnes i tutores de dual, entre les quals la Sra. Montse Trias, tutora d’empresa de la Clínica Salus Infirmorum de Banyoles que té un conveni de col·laboració amb el nostre CFGM Atenció a les Persones en situació de dependència. En aquesta taula rodona han sorgit idees interessants, com ara:

• s’ha destacat l’elevada inserció laboral dels alumnes de fp dual
  • la relació estreta entre centres educatius i empreses és fonamental
  • la fp dual aporta capacitació laboral a uns alumnes que tot sovint són contractats després per les empreses on han estat, i, si no, són molt ben valorats per altres empreses

Finalment, i com dèiem abans, s’han fet un reconeixement oficial a centres educatius i empreses que col·laboren per dur a terme la fp dual.

Vegeu més fotografies.

fpdual02fpdual03