L’experiència personal d’un ictus explicada als alumnes del CFGM d’APD

En el mòdul d’Atenció Sanitària del CFGM d’Atenció a les persones en situació de dependència s’estudia el sistema nerviós i les patologies associades aquest, entre les quals hi ha l’ictus o l’accident vascular cerebral, el qual suposa la interrupció de l’aportació de sang en una zona del cervell, provocant un dèficit d’oxigen a les cèl·lules, que els hi ocasionarà la mort. Les conseqüències de la zona afectada provoquen en l’organisme que ha patit un ictus, conseqüències molt diverses, però sempre amb una afectació física i psíquica molt importants.

El passat dimecres 7 de Març de 2018, els alumnes de primer curs del mòdul a l’Atenció a les persones en situació de dependència varen poder conèixer el cas de la Laura Pujol, víctima d’un ictus fa 11 anys.

La Laura va patir un infart cerebral quan tenia 27 anys, sent una persona totalment sana, treballadora i esportista. Per causes desconegudes una zona del seu hemisferi dret del cervell va quedar sense oxigenació, provocant-li una paràlisis en el seu costat esquerra. Va estar un mes en coma a l’Hospital Josep Trueta i cinc mesos a l’Institut Guttmann. Després de tot el què ha viscut, ha demostrat una fortalesa increïble, recuperant la mobilitat de la major part esquerra afectada.

La Laura i la Margarita (la mare de la Laura) varen compartir amb nosaltres totes les seves vivències i varen respondre molt amablement a les qüestions dels alumnes. Per això, des d’aquest escrit vull agrair-los la seva més sincera col·laboració amb l’Institut Pla de l’Estany, ja que a més, era la segona vegada que s’oferien per realitzar la xerrada als alumnes de primer curs d’APD.

Gràcies Laura!!! Gràcies Margarita!!! Per la vostra sinceritat i demostrar-nos que la vida és una lluita constant i que amb esforç es pot aconseguir grans reptes!!!