Lax’n rock a les aules

El passat divendres 19 de gener els alumnes de 2n d’ESO van participar a l’activitat Lax’n rock a les aules a l’Auditori de l’Ateneu de Banyoles.

Jimmy Piñol i Pemi Rovirosa, membres fundadors dels Lax’n’Busto, van combinar explicacions didàctiques de la seva feina amb audiovisuals, cançons i exemples pràctics tocats en directe, explicant cadascun dels passos que han de fer perquè un treball musical surti a la llum.

Van parlar de la composició, el treball en grup (tocant en directe i explicant com són els seus assajos), la gravació d’un disc en un estudi professional, com es dona a conèixer un treball musical i quins mitjans utilitzen per a la seva promoció i, com tot aquest procés acaba en una gira de concerts en directe.

A través de la música i d’exemples pràctics, ens van mostrar com darrere d’un treball musical hi ha tot un procés d’elaboració on els valors com l’esforç, la responsabilitat, el treball en grup, la constància, la creativitat i la imaginació formen part de la vida quotidiana del músic professional.

Els continguts treballats a l’audició formen part del currículum de música de 2n d’ESO. I els alumnes no només assisteixen com a públic que gaudeix de l’espectacle sinó que se’ls demana com a repte per desenvolupar el pensament crític elaborar una crítica del concert.