La nostra col·laboració amb el “màping” de Nadal, a Banyoles TV

De cara a la propera encesa de llums de Nadal de Banyoles, el proper 2 de desembre, alumnes de tots els instituts de la comarca han col·laborat per elaborar un “màping”. El màping (o vídeo mapping o videomapatge) és “una tècnica de projecció utilitzada per a projectar imatges i objectes virtuals de dues o tres dimensions sobre qualsevol tipus de superfície”.

Com explica el blog del Servei d’Educació de Banyoles,

Amb motiu de l’encesa de llums a la ciutat de Banyoles el proper divendres 2 de desembre, alumnes de tots els instituts de la ciutat han confeccionat un màping a la Plaça Major. L’objectiu de la iniciativa és que els alumnes s’impliquin en un projecte de ciutat, que utilitzin eines conegudes per implementar-les en altres àmbits, fomentar la creativitat i el treball en grup entre alumnes i entre professors d’altres instituts. Aquest projecte s’emmarca en les Jornades sobre Intel·ligències Múltiples a l’Aula (J-IMA) que es celebren a Banyoles els dies 2, 3 i 4 de desembre, organitzades per la Universitat de Girona

(i afegim que en una de les sessions de les Jornades s’explicarà aquest projecte de “màping”).

La tasca de creació dels alumnes del nostre institut ha estat explicada aquest divendres per Banyoles TV:

Concretament a l’institut Pla de l’Estany treballen en el màpping un grup de 13 alumnes, El proper divendres al vespre es farà l’estrena d’aquests treballs davant el públic que hi hagi a la Plaça Major de Banyoles. Segons ha explicat el professor de tecnologia de l’Institut Pla de l’Estany i responsable d’aquesta activitat al centre, Xevi Sala, el joves han agafat amb ganes el projecte i han treballat intensament durant les últimes tres setmanes per poder complir amb l’encàrrec.

maping