Guanyem el 1r premi Entitats del 52è Concurs de pessebres de Banyoles

Aquest projecte, que hem anomenat “L’Art del Pessebre”, consta de dues parts molt diferenciades i que han realitzat alumnes de diferents nivells:

* Escenografia del pessebre realitzada per:  alumnes de 3r ESO  grup D  a les assignatures de Tecnologia (Xevi Sala) i Visual i Plàstica (Maran Gri)

* Figures del pessebre realitzades per:  alumnes de l’optativa de Visual i Plàstica de 4rt ESO (Anna Ferrer)

Els alumnes de l’optativa de Visual i Plàstica de 4t ESO de l’institut Pla de l’Estany de Banyoles han transformat alguns dels principals quadres de la història de l’art en figures de pessebre mitjançant la manipulació d’imatges per ordinador: enlloc de les cares originals, hi han posat les cares de tot el professorat i el personal no docent del centre; el resultat final són 42 escenes amb 65 fisonomies diferents. Cada escena està identificada amb el títol de l’obra original, l’autor i l’any de realització. S’han distribuït per tota l’escenografia de manera acurada, representant totes les escenes (pastors, adoradors, visitació, àngels, naixement…) que defineixen el pessebre tradicional.  El fons i els laterals paisatgístics del pessebre també són rèpliques d’obres d’art, amb el títol i els autors inclosos.

Alhora, des de les assignatures de tecnologia i Visual i Plàstica de 3 ESO  han construït l’escenografia del pessebre de 3’50 x 1’40 metres: l’estable, les muntanyes, les cases, la vegetació, l’estany, la cascada, els camins…

Més enllà de l’interès estrictament pedagògic (aquest projecte interdisciplinari ha permès treballar la manipulació de materials, l’aprenentatge del tractament d’imatges per ordinador i el diàleg amb el passat cultural occidental, tot concretat en una obra artística palpable ), totes les persones que l’han vist tant del centre com forànies l’han considerat un treball digne de professionals i molt original.

“L’Art del Pessebre” a més d’aparèixer ressenyat a el Punt Diari digital el dia 16 de desembre de 2016; el dia 8 de gener d’enguany ha rebut el Primer Premi en l’apartat d’Entitats – XI Trofeu del Consell Comarcal del Pla de l’Estany, en el 52è Concurs de Pessebres de Banyoles. En aquest Concurs, a més a més, hi vam presentar, com els altres centres de la comarca, dos pessebres realitzats amb materials reciclats.

El pessebre també va il·lustrar la felicitació de Nadal de l’Institut.

Vegeu fotos de detall del pessebre, de la seva realització i de la recollida del premi.