Famílies acollidores per a l’auxiliar de conversa en anglès del curs vinent

Benvolgudes famílies,

El curs vinent continuarem, amb el suport de l’Ajuntament de Banyoles i de l’AMIPA, el Programa d’Auxiliars de Conversa, que ens permetrà gaudir d’una persona nadiua en llengua anglesa, per tal de donar suport a les activitats d’ensenyament-aprenentatge d’anglès i augmentar el contacte dels nostres alumnes amb aquesta llengua.

Un dels elements fonamentals del programa són les famílies que, durant el curs escolar, acullen els Auxiliars de Conversa (Ac) a casa seva. Aquestes famílies els proporcionen l’allotjament i manutenció i ajuden a la integració de l’Auxiliar al seu nou lloc de residència i són el seu primer contacte amb la nostra llengua i cultura.

Per garantir l’estabilitat de l’auxiliar, és convenient que hi hagi una única família d’acollida durant tota l’estada, d’octubre a juny. Excepcionalment, i en el cas que alguna família no pogués acollir a l’auxiliar durant els 9 mesos, l’estada amb la família hauria de ser d’un mínim de 3 mesos. En aquest cas, caldria disposar d’altres famílies acollidores.

Valorarem les sol·licituds rebudes seguint els següents criteris:

• Que la família visqui a una distància de l’Institut que permeti venir a peu o amb possibilitats de desplaçament.
  • Almenys que un dels membres de la família parli anglès.
  • Que l’Ac tingui la seva pròpia habitació amb ventilació directa.
  • Que la casa disposi de WIFI i l’Ac s’hi pugui connectar sense problemes.

A la pàgina web de l’Institut hi trobareu la guia informativa per a les famílies on s’especifica el paper i els compromisos que assumeix la família acollidora i el formulari de sol·licitud de família acollidora.

Si esteu interessats en proposar-vos com a família acollidora envieu el formulari al correu electrònic del centre institutpladelestany@inspladelestany.cat indicant a l’assumpte del correu “Família acollidora de l’auxiliar de conversa” o a la Secretaria de l’institut, abans del 30 de juny de 2017.

Si necessiteu qualsevol tipus d’aclariment, no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres.

Gràcies per la vostra col·laboració.

Genís Barnosell Jordà

INS Pla de l’Estany