Èxit de la recollida solidària de roba

El 10 d’abril l’alumnat de 2n d’APD (Atenció a Persones en situació de Dependència- Cicle formatiu de grau mig), de l’Institut Pla de l’Estany de Banyoles vam visitar les instal·lacions de Càrites Pla de l’Estany, en especial, l’espai que correspon al Projecte “El Rober”.

Aquests projecte neix per garantir la indumentària a persones amb limitacions socioeconòmiques. Els robers reciclen roba de segona mà que es trobi en bon estat per a la posterior distribució a les persones ateses per Càritas que la necessitin. El servei és gestionat per voluntaris, que recullen i organitzen la roba que reben. Aquests espais, a més, contribueixen a enfortir la cultura de la reutilització i el consum responsable, i són un primer punt de trobada i d’atenció a les persones més vulnerables .

L’alumnat del Cicle formatiu treballa el suport domiciliari en persones en situació de dependència. En aquests mòdul han de saber tenir cura de la roba i saber gestionar el seu ús i manteniment. El projecte del Rober ens brindava l’oportunitat de poder treballar de forma pràctica i pedagògica els continguts del nucli formatiu i ens permetia conèixer una associació de la comarca i aprendre uns valors.

L’alumnat va iniciar una campanya de recollida de roba al centre educatiu anomenat Roba per a tots. Tots plegats van dissenyar cartells de difusió, van escriure una carta informativa per a les seves famílies, van obrir un compte a instagram i van dipositar caixes com a punts de recollida al Centre. També quatre alumnes van passar per totes les classes, on van informar a tothom (1r, 2n, 3r i 4t d’ESO, Cicles formatius i Batxillerats, així com al professorat) de la campanya. La recollida es va iniciar el 18 d’abril i es va estendre fins el 27 d’abril.

Posteriorment s’ha fet una tria de roba (ens van sol·licitar roba en bon estat de temporada, i sobretot per a joves i adolescents), s’ha rentat, assecat, planxat, doblegat i organitzat en caixes. L’inventari ha comptabilitzat més de 225 peces de roba (jerseis, pantalons, samarretes, etc).

Avui dimarts 15 de maig, a les 15.30h, portarem la roba a Càrites per fer-ne entrega. Considerem que aquesta col·laboració ha sigut molt favorable i positiva, i la valorem com a molt exitosa, per aquests fet agrairíem la seva difusió. Per a més informació contacteu amb: institutpladelestany@inspladelestany.cat.