Els alumnes d’APD visiten el “Centre de Serveis per a la gent gran” de Porqueres

Divendres, 23 de març, els alumnes de 2n curs d´APD van visitar el “Centre de Serveis per a la gent gran” de Porqueres,  a petició pròpia i amb tot l´interès per part del centre.

Alguns dels nostres alumnes ja havien fet, i altres fan, la Formació Dual o l´FCT (Pràctiques) aquí, i, malgrat que la feina és dura, física i psicològicament, el vincle que s´estableix entre els alumnes i els usuaris és molt intens, i tots dos es troben a faltar. En aquest cas, la proposta de la Mar Xandri, alumna de 2n curs, era molt interessant: visitar-los per treballar amb ells les funcions cognitives, mitjançant les tècniques que estudiem al mòdul d´Atenció Psicosocial.

En aquest cas, els alumnes, en 3 grups, van preparar 3 sessions d ´estimulació de memòria, reminiscència (memòria remota) i psicomotricitat, plantejades sempre com a jocs i adaptades al nivell dels usuaris. Tots van participar-hi, i es feia evident la professionalitat i capacitat d´adaptació dels alumnes, després dels 6 mesos d´estada dual a l´empresa.

Per la seva part, l´Ester, la Directora, ens va parlar dels objectius del Centre de Serveis: oferir a la gent gran que roman a casa seva els serveis necessaris per millorar la seva autonomia i qualitat de vida, respectant les seves preferències,  i sentir-se acompanyats. Creiem que, amb la visita, hem complert, i amb molt de gust, aquests objectius.