“El ritme contagiós” contribueix a un llibre d’emprenedoria de la UdG, la University of Glasgow i l’ITE Scarpellini

El curs passat, alumnes de 3r d’ESO van desenvolupar, en el marc de l’assignatura d’emprenedoria, el projecte El ritme contªagiós. Aquest projecte pretenia proporcionar als alumnes una eina creativa, que no passés per la recepció lògica, sinó per construir un discurs musical més fluid, espontani i lliure de les percepcions socials. El resultat final va ser un conte sense paraules, però que no et deixava en silenci, sinó que oferia uns ritmes construïts amb diferents sons i alguna nota musical. Cada il·lustració anava acompanyada d’una pista d’àudio, que es podia descarregar amb el lector QR del dispositiu mòbil. Els dibuixos estaven impresos amb litografia casolana i enquadernat a l’estil japonès pels mateixos estudiants.

Aquesta experiència ha estat incorporada al llibre Entrepreneurial Education. Initiatives and Guidelines, editat per la Universitat de Girona, la University of Glasgow i l’ITE Scarpellini en el marc d’un programa Erasmus+ de la Unió Europea, i amb Mariona Masgrau i Margaret Sutherland com a editores i Margherita Battaglini i Donatella Mancini com a coordinadores.

Podeu llegir l’experiència, en anglès, a les pàgines 13-15, dins de l’article Farrés / Kunde / Carreras / Masgrau, “Creative Undertakings through Musical and Visual Languages”.