Cloenda del servei comunitari de col·laboració amb el Gran Recapte d’Aliments

El servei comunitari de 3r d’ESO de col·laboració amb el Gran Recapte d’Aliments es va cloure amb una visita al Centre de distribució d’aliments de Banyoles.

Publiquem una narració de tot el servei comunitari i una altra de la visita al centre de distribució, redactat per dos alumnes: la Queralt Planas i l’Alba Mera. També podeu veure algunes fotografies.

Una experiència de servei comunitari:

Els passats 1 i 2 de desembre, divendres i dissabte, hi va haver el Gran Recapte del Banc dels Aliments.

El Banc dels Aliments és una fundació privada benèfica que lluita per acabar amb la fam més propera, la de Catalunya.

El gran Recapte consisteix en una recollida massiva als diferents supermercats de Catalunya d’aliments diversos, que després es reparteixen a la gent que més ho necessita. El menjar que es recollia a Banyoles anava a un magatzem comú de totes les comarques de Girona i es repartia per la província, i si era possible, a la ciutat de Banyoles mateix.

Els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Pla de l’Estany vam participar-hi recollint menjar i begudes als diferents supermercats de Banyoles (Aldi, Consum, Bonpreu, Condis, Mercadona, Dia, Valvi). Fèiem torns de 4 hores tant el divendres com el dissabte en grups de dues o tres persones.

En el meu cas, hi vaig participar el dissabte a la tarda. Va ser una experiència fantàstica. Era molt bonic veure com les banyeres s’anaven omplint de menjar i sentir que tu hi havies contribuït. Però el més agradable era veure com la gent col·laborava sense pensar-s’ho dues vegades i donava productes, sabent que no els donarien res a canvi, per ajudar a persones que no podien comprar-ne.

Entre els dos dies, recollint matí i tarda, vam assolir la xifra de 27.179 kg (27 tones), el rècord de la nostra comarca, el Pla de l’Estany. El supermercat que més va recaptar va ser el Bonpreu, 6164.57kg, seguit del Mercadona amb  5056.6kg i en tercer lloc el Consum, 3843.37 kg.

També els supermercats hi col·laboraven. Com que ells tenien més compra de la normal, els diners que guanyaven també els donaven al Banc dels Aliments en forma de menjar. El nostre institut també hi va participar. Vam posar un punt de recollida i els alumnes hi van anar portant aliments durant el mes de novembre.

En general va ser una experiència molt enriquidora i agradable, ja que ajudar a la gent sempre et deixa amb un somriure a la boca.

Queralt Planas Masdevall (3r A)

La visita al centre de distribució:

El dia 18/12/2017 els alumnes de 3r de l’Institut del Pla de l’Estany que van participar en el Banc dels aliments vam tenir el privilegi d’anar al lloc on s’emmagatzemen tots els aliments recaptats aquí a Banyoles.

Ens van fer una explicació sobre com ho feien anar tot, quins tipus d’aliments hi guardaven, qui hi treballava, com aconsegueixen tots els aliments.

També ens van explicar quantes famílies normalment hi solien anar durant l’any. Tothom es pensava que n’hi hauria 20 o com a molt 50, però n’hi ha moltes més. Concretament,  l’any 2016 aquí a Banyoles van anar a buscar menjar més de 300 famílies.

No ho veiem però aquí a Banyoles hi ha moltes persones que necessiten l’ajuda que aquests magatzems els donen. Necessiten l’aliment perquè no tenen suficients diners per pagar-lo o bé perquè estan en un moment delicat de la seva vida i necessiten els diners que es gastarien en el menjar per pagar altres coses com l’aigua, la llum, l’hipoteca…

Per això és important que seguim ajudant i col·laborant amb el Banc d’aliments durant tot l’any !

Alba Mera Fernández ( 3r C)