4ª Fira de projectes Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula

El passat divendres 23 de febrer, un grup d’estudiants de les optatives  de Robòtica de 4rt,  3r i 2n d’ESO, vam matinar per anar al Cosmocaixa de Barcelona a participar a la 4ª Fira de projectes Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula. Aquest és un projecte dissenyat perquè els nostres alumnes puguin incorporar la tecnologia emergent en el seu dia a dia i evolucionar cap un model d’aprenentatge basat en projectes i experiments. Les tecnologies creatives han esdevingut bàsiques en el nostre centre amb l’objectiu de motivar els estudiants i proporcionar noves eines per a l’aprenentatge de la tecnologia.

El treball va començar el primer trimestre de curs, quan vam aprofitar per  conèixer, practicar i fer programació electrònica i mecànica pe,r posteriorment, en tornar de vacances de nadal, realitzar el projecte final. Aquest curs hi hem presentat 5 projectes: Una arpa làser, una màquina expenedora de productes, el ball de la Patum de Berga, l’incendi del Liceu de Barcelona i una actuació de Pau Casals tocant el violoncel.

Cal remarcar que era una fira i no un concurs i que no hi havia cap premi pel millor projecte. En aquesta edició més de 1700 alumnes han presentat al voltant de 500 projectes.

El fet de poder compartir els nostres projectes amb altres centres ha estat una experiència molt  positiva que ens ha enriquit en tots els aspectes, i ens ha ajudat a entendre alguns dels conceptes que treballem a classe, com l’electrònica i programació amb Arduino.