Dos premis al Tecnorepte de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona

Hem participat al Tecnorepte que organitza la Universitat de Girona a través de l’Escola Politècnica Superior per a alumnes de 3r i 4t d’ESO. El Tecnorepte parteix de la idea que

L’actual desenvolupament de la ciència i la tecnologia és fascinant i suposa un desafiament constant per la nostra imaginació, creativitat i les nostres expectatives. És en el terreny de les aplicacions tecnològiques on s’han produït més canvis i això ha permès generar accions que cada vegada són més personalitzades. La tecnologia ja no és un producte exclusiu de les pel·lícules de ciència ficció sinó que és testimoni de la nostra vida quotidiana i tots aquests mitjans tecnològics porten implícits nous coneixements que ens empenyen a ser més flexibles. Les activitats que es proposen l´equip de col·laboradors de Tecnorepte busquen situar el progrés i l´estima per la ciència i la tecnologia en un context escolar que ens permeti acostar els coneixements especialitzats al benefici de la societat.

Aquest any hi hem tret dos premis, el primer i segon. Ens ho explica una de les alumnes participants:

Què us semblaria passar un dissabte diferent? Doncs nosaltres ho vam fer! Va ser el passat 19 de maig, el dia que es va dur a terme el Tecnorepte a la Universitat Politècnica de Girona. És un concurs per alumnes de 3r i 4t d’ESO i aquest any havíem de fer un treball que tingués relació amb el patrimoni cultural i històric de Catalunya. Però no comencem directament per aquí, anem més endarrere:

Dilluns 7 de maig.

El professor necessita ja la presentació pel Tecnorepte i nosaltres encara no l’hem acabat. Un dels nostres treballs és una representació d’en Pau Casals mentre toca el violoncel. L’altra una representació de la Patum de Berga, una festa no gaire coneguda a les comarques Gironines.

Dimecres 9 de maig.

Avui hem de fer el Pechakucha a davant tota la classe de tecnologia. Per sort tots l’hem enllestit i ja ens l’hem estudiat.

Divendres 18 de maig.

Els nervis a flor de pell però amb ganes d’anar al concurs!

Dissabte 19 de maig

A les 9 del matí comença el Tecnorepte i un dels nostres equips és el primer de fer la presentació. Tot i tenir alguns problemes tècnics a l’hora de posar el vídeo del resultat final, l’equip “Pau Casals” ho fem molt bé. Al cap de tres presentacions més, és el torn de l’altre equip, els “Patum de Berga” i també ho fem espectacularment bé. Estem molt contents tots i, per sort, el més difícil ja ha passat.

Tot seguit podrem gaudir d’un esmorzar i un descans d’una hora. Durant aquesta estona hem pogut aprofitar per observar la universitat ja que avui hi ha les portes obertes.

A dos quarts d’onze hem de fer les demostracions davant dels jutges. Sortosament, hem contestat correctament a totes les seves preguntes tot i que amb el funcionament de la Patum de Berga hem tingut algun problema. Així i tot estem contents però les nostres expectatives no són molt altes. Els altres equips ho han fet força bé i la competència és bona.

Ara ens espera una xerrada sobre els Diables de l’Onyar i Xoriguers i, a l’acabar l’entrega de premis.

Després de presentar les autoritats que donaran els premis, el presentador comença a donar premis. Ja havien donat deu premis i encara no en teníem cap. No vam tardar gaire a adonar-nos que cada vegada els premis eren més bons, el que volia dir que com més tard donaven el premi, més bon treball havíem fet. Quedaven quatre premis. Tres premis. Dos premis.

• El segon premi és per la Patum de Berga! – va dir el presentador.

Així que ens vam emportar una gran sorpresa i més quan va dir:

• I el primer premi és per Pau Casals!

Primer i segon premi pels alumnes del Pla de l’Estany. La veritat és que no podríem estar més contents, ni nosaltres ni els nostres professors.

Així que si teniu l’oportunitat, passeu un dissabte diferent perquè mai se sap quines sorpreses et poden estar esperant!

Duna Coll – 4t ESO