Guissona, de petit a gran

Guissona és una vila que pertany a la comarca La Segarra, a la província de Lleida. L’empresa bonÀrea Agrupa va néixer en aquest poble l’any 1959, quan un grup d’agricultors i ramaders van unirse per formar la cooperativa i en un futur comercialitzar els seus productes.

Aquesta empresa, que va començar com una manera d’estalviar diners, va anar creixent i, en aquests moments, bonÀrea Agrupa està format per la Cooperativa de Guissona, la Caixa Rural de Guissona, la Corporació Alimentària Guissona, les fundacions Agropecuària i “bonÀrea”, Serveis Agropecuària d’Assegurances i Serveis Mèdics Guissona.

L’empresa duu a terme totes les activitats ramaderes, industrials i comercials amb la fi d’arribar al consumidor sense intermediaris. Des de l’elaboració dels pinsos, la cria del bestiar etc. fins a la distribució dels productes finals a les botigues “bonÀrea”.

Actualment, l’empresa té una xarxa de més de 460 botigues, situades a Catalunya, Aragó, Andorra i Madrid entre d’altres. Aquestes ofereixen una completa gamma de productes, amb la millor relació qualitat-preu del mercat i productes frescos diaris.

L’empresa ofereix visites guiades gratuïtes per les seves instal·lacions (més de 200.000 m2). Aquest curs, els alumnes de 4t d’ESO de l’institut Pere Fontdevila han participat en una d’aquestes visites. «És increïble l’extensió de les instal·lacions, no sembla real», explica l’alumna Anna Roca després de la visita en la qual van tenir l’oportunitat de cuinar el seu dinar amb els productes de l’empresa, activitat que els va resultar la part més entretinguda de la sortida.

Maria Buscallà, 4t ESO A

8 d’octubre de 2017