Què es fa després de 4t d’ESO?

Els alumnes de 4t es troben en aquests moments en època de preinscripció i han de triar què faran el curs vinent. A vegades és una decisió ben complicada i difícil. Després de 4t d’ESO, si has aprovat, tens les següents possibilitats: es pot fer un cicle formatiu de grau mitjà, batxillerat o bé anar a treballar.Si no has aprovat pots fer un PQPI, anar a treballar o fer un CFGM passant una prova d’accés.

Els CFGM que hi ha al Berguedà són:

INS GUILLEM DE BERGUEDÀ

• CFGM Cures auxiliars d’infermeria. Durada d’un curs.
  • CFGM Atenció a les persones en situació de dependència. Durada de dos cursos.

INS L’ALT BERGUEDÀ

• CFGM Conducció d’activitats físicoesportives en el medi natural (CAFEMN). Durada d’un curs.

INS DE PUIG-REIG

• CFGM Elaboració de productes alimentaris (DUAL)

ESCOLA XARXA

• CFGM Gestió administrativa
  • CFGM Manteniment electromecànic (DUAL)
  • CFGM Sistemes microinformàtics i xarxes (DUAL)

El lloc on es pot fer batxillerat és a tots els instituts de la comarca. A l’Ins Pere Fontdevila es fa la modalitat de arts, que només es pot fer en aquest institut del Berguedà. La resta de modalitats: científico-tecnològica i humanística-social, es poden fer en tots ells.

El lloc on fan els PQPI és a Berga.

Hem entrevistat uns quants alumnes que estan acabant 4t d’ESO al nostre Institut (INS Pere Fontdevila) per preguntar-los què volen fer el curs vinent. Per exemple, l’Andrea Cioban, el curs vinent, voldria fer un grau mitja estètica a l’INS Guillem Catà de Manresa. En un futur li agradaria treballar d’esteticien o de fotògrafa. La Roxana Cioban vol fer un cicle de Auxiliar de Veterinària i després perruqueria canina i té pensat anar a fer el cicle en un centre privat a Berga. També hem entrevistat a l’Eloi Martínez que és un alumne de 4t d’ESO,que ensh a dit que  vol fer un cicle de grau mitjà de mecànica i el vol anar a fer a l’Escola Xarxa.

Els desitgem molta sort!

Aina Gimeno  i Albert Bardés, 3r d’ESO C.