FIVE DAYS TO DANCE 2017: “TRENQUEM CADENES”

5-DAYS-TO-DANCE

“TRENQUEM CADENES”

S’ha organitzat un projecte de ball en contra de l’esclavatge infantil a Puigcerdà.

La setmana de l’11 al 16 de juny, els alumnes de 3r d’ESO i Aula Oberta de l’institut Pere Borrell de Puigcerdà han estat treballant en un nou projecte anomenat “La Veu del Silenci”. Consisteix en que, a través del ball, es posin en la pell de molts nens esclavitzats d’arreu del món d’entre 7 i 17 anys i així es conscienciïn del seu patiment.

Un holandès, una espanyola i el seu equip de 5 persones han sigut els que han organitzat a uns 100 alumnes aprox. durant unes 5 hores diàries per aconseguir una coreografia d’uns 35 min. Els tres primers dies de preparació van ser realitzats a l’institut, i els altres dos,a la sala on es duria a terme l’actuació final (a la sala polivalent del poliesportiu de Puigcerdà).

La representació ha estat dividida bàsicament en dues parts: la primera part és la part fosca, els alumnes es vesteixen de negre, i representen les parts més dures i infelices de la vida com a nen esclau. La segona part tracta de la sortida d’aquest món fosc, i els alumnes es vesteixen amb colors vius. En la part negre es van tractar els següents temes: la sensació de no saber on estàs, el transport de persones, la mineria , el treball als camps, la neteja, la cuina , els nens soldats i la prostitució, després aquestes dues parts s’uneixen, recreant a través del ball l’escapament d’aquest món. A la part de colors es reflecteix la felicitat i l’escapament trencant cadenes.

La veu del silenci” ha tret de la rutina als alumnes i alhora ha intentat que s’oblidin de les vergonyes i les pors i s’aprenguin a valorar a si mateixos i a integrar-se en un grup.