Història

L’institut Pere Barnils és el resultat de la fusió del col·legi Pere Barnils (de titularitat municipal, centre d’estudis secundaris anomenats BUP i adscrit a l’institut Jaume Callís de Vic) i de la secció de formació professional adscrita a l’actual institut de Vic.

Aquest nou centre, amb la unificació del professorat en un sol claustre va començar a funcionar l’any 1990, quan es construí l’actual edifici ubicat als afores del nucli urbà, a la part de ponent i enlairat per sobre de la carretera de Sant Feliu de Codines. L’edifici mostra una clara voluntat funcional i gràcies a les obertures i al seu privilegiat entorn, rep molta llum natural i dóna sensació d’espai.

L’institut Pere Barnils de Centelles fa més de vint-i-cinc anys que imparteix estudis d’ensenyament secundari. Actualment està format per més de 500 alumnes, prop de 50 professors a més del personal administratiu i de serveis.
Actualment, és l’institut públic de referència dels nois i noies de Centelles, Aiguafreda i Sant Martí de Centelles.