Intercanvi  2015-2016  Catalunya- Quebec ( Canadà) 4t Eso

img-20160117-wa0000Aquest any 2015-2016 hem fet per primera vegada l’intercanvi amb el Quebec.  L’alumna admesa va ser la Marina Rodríguez de 4tC i la quebequesa Marie Eve Laquerre, la Mel.  Ha sigut una expèriencia fabulosa  per  les dues, les seves families , tot l’institut en general  i sobre tot pels alumnes de 4t C i els alumnes de francès.

Amb la Mel a l’institut vàrem prioritzar que s’adaptès al grup classe tot i què anava a algunes classes de castellà de 3er mentres el seu grup feia català. Hem rebut ajuda de tots els professors sobre tot de la tutora de la Marina i la Mel, la Teresa Ribé.  Vàrem fer un viatge de dos dies a França amb ella i tots els alumnes de Francès.

Marie Eve Laquerre va fer un power point sobre el Canadà i el Quebec, que va presentar als alumnes de 3er. 4t i Batxillerat de Francès.

POWER POINT LE -CANADA

La Mel va fer bàsquet d’extraescolar amb la Marina i va fer molt amics.  . Durant la seva estada a Catalunya la família la va portar  a visitar molts llocs i va aprendre molt castellà. …. I també  quan va marxar entenia tot el que li deies en català.

La Marina per la seva banda va estar fent moltes activitats al Quebec: classes d’equitació amb el seu propi cavall  i bàsquet amb nois. La van portar a molts llocs del Quebec i 3 dies a New York. Va aprendre molt francès.

La Marina ha fet un petit vídeo sobre el seu dia a dia abans d’arribar a l’escola.

S’han fet  molt bones amigues, com germanes. Aquest estiu la Mel vé al Juliol a Catalunya i marxen juntes a l’agost al Canadà.

Vídeo comiat Mel

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *