Projecte d’Informàtica

Aquest curs 2016/2017, l’alumnat de l’optativa d’Informàtica està immers en un projecte de creació d’una aula informàtica. El primer trimestre del curs van estudiar els components d’un ordinador i, quan ja van ser uns experts, van anar a una botiga informàtica per escollir el maquinari més adient per la nostra futura aula. Posteriorment, van haver d’aprendre a administrar un sistema operatiu lliure (Ubuntu 16.04). El que més els va sorprendre va ser la possibilitat de poder administrar remotament les diferents màquines de l’aula, és a dir, fer servir els ordinadors a distància.

En començar el segon trimestre, l’alumnat va haver de reciclar uns ordinadors vells, muntar-los i instal·lar el sistema operatiu. Ara només falta fer la instal·lació de l’aula. Hem comprat canaletes, suports, rosetes rj45 i cable ethernet de cat6 i ja estem acabant de fer la feina. Aviat podrem posar ordinadors perquè l’any vinent l’alumnat del Pau Vila pugui gaudir d’una aula més d’informàtica. Tot això ha estat possible gràcies a la col·laboració dels i de les següents alumnes: Albert Fabregas, Àlex Martínez, Arnau Sánchez, Carlos Alcaraz, David López, Erich Rahn, Fernado Cortes, Gerard Mourelo, Jordi Castaño, Jorge Galan, Judith Bueno, Júlia Arjona, Laura Massa, Mireia Ventura, Nina Lladó, Oriol Merucci, Ovidiu Oltean, Pol Faz, Quim Martí, Roberto Baena, Sesbastián Vivas i Xavier Giménez.

Gràcies a tots i totes, que amb moltes ganes estan fent una feina excel·lent.