Itinerari geològic pel riu Ripoll

El divendres 7 d’abril els alumnes de 1r i 2n de batxillerat de Ciències de la Terra i del medi ambient, van participar a un itinerari geològic pel Riu Ripoll. És una activitat educativa del programa Ciutat i Escola de l’Ajuntament de Sabadell, organitzada per la Unió Excursionista de Sabadell.

L’activitat va començar a les 9:30h del matí a la Torre de l’aigua, amb una explicació sobre la formació del relleu de Sabadell, aprofitant per fer un bon repàs dels conceptes de geologia treballats a classe. Comparant amb gelats, iogurts, capes de paper,… i amb el relleu a la vista, va ser una mica més fàcil comprendre i aplicar els conceptes.

L’itinerari va continuar baixant al Riu, passant per sota el pont de La Salut, pujant cap el pla de l’Arraona i va finalitzar al barri de Can Puiggener.

Vam poder observar, en diferents punts, les terrasses fluvials que s’havien format seguint el curs de Riu Ripoll. I altres fets geològics, com algunes petites esllavissades. Vam observar i identificar algunes de les roques que podíem trobar a la vora del camí, observant de quina manera estaven disposades i intentant esbrinar com havien arribat fins allí.

El temps va acompanyar, vam tenir un sol esplèndid i també vam gaudir d’una flora exhuberant, com correspon a aquestes dates.

Tot plegat, una molt bona manera d’acabar el trimestre!