Apropa’t al món del llop

Els mesos d’abril i maig l’alumnat de primer d’ESO ha participat a la proposta didàctica “Apropa’t al món del llop” del centre Signatus, organitzada des del Seminari de Ciències Naturals.

En una primera sessió a l’institut, l’Ignasi Castellví va introduir els alumnes al món del llop d’una forma molt dinàmica, motivadora, i alhora va crear una gran expectativa sobre la visita que farien al Montseny, on, amb sort, podrien arribar a tocar una lloba.

Finalment va arribar el gran dia (5 o 8 de maig, segons el grup) d’anar al Montseny, concretament, a Can Lleonart, a Santa Fe. Després d’unes quantes corbes, més aviat moltes, i de passar de l’alzinar a la fageda, vam arribar al centre on ens esperaven. Va ser un matí intens: vam conèixer la Lupus! Una lloba socialitzada (i no pas domesticada). A més, vam aprendre a identificar rastres de llop al bosc.

Tot plegat, ens ha permès conèixer més coses sobre el llop i, sobretot, la seva importància en l’equilibri de les xarxes tròfiques, i també gaudir de l’entorn natural del Montseny, i de la seva flora exhuberant en aquestes dates.