Xerrada mossos

Els Mossos ens han visitat aquests dies a l’Institut. L’alumnat de 3r d’ESO ha rebut una xerrada anomenada “DAGA, conductes de risc”. Aquesta, ha tractat sobre quines conseqüències comporten segons quins actes. Han sorgit molts dubtes per part dels alumnes i han aprofitat molt per fer les consultes pertinents. També han explicat els tipus de sancions, seguretat personal, agressions, els drets que tenen i els deures, ja que els 14 anys la seva situació administrativa canvia. També van insistir molt on s’han d’adreçar si es veuen afectats.

Castaween

Castanyada i Halloween, dues festes que han compartit protagonisme el 31 d’octubre al Font del Ferro.

La Castanyada pren protagonisme en una de les activitats que s’han realitzat al llarg del matí. Han elaborat un rap o un poema per grups seguint una sèrie d’indicacions que s’han donat als nostres alumnes. Aquells més atrevits han fet la seva performance davant els companys i companyes, fins i tot s’han vestit per l’ocasió!

Bruixes, màscares i vampirs han decorat les portes del nostre centre en el ja tradicional concurs de decoració de portes de Halloween organitzat pel Departament d’anglès. Els darrers dies l’alumnat del centre ha estat preparant la seva decoració deixant el centre ambientat en la temàtica.

Mateu Xurí, glosa mallorquina

El glosador Mateu Xurí és el primer convidat de la tretzena edició del cicle cultural Poesia als barracons, que comença aquest divendres a quarts de dues a la biblioteca de l’institut. La glosa consisteix a improvisar versos enginyosos, mig cantant-los, ajustant-los a la realitat social i política del moment. La potència creativa de glosadors com Xurí és una mostra vibrant d’intel·ligència natural, arrelada a la terra, a la cultura i a la tradició del país.

L’art de trobar, d’encadenar i fer rimar mots, de construir text espontàniament, de bastir sempre en el buit paraula a paraula una obra que es perd endins de l’espai, és pura bellesa per a l’orella delerosa de discurs fresc, viu, acabat de fer. Una experiència inoblidable per als alumnes de primer i de segon de batxillerat que tenen el do de meravellar-se.

Taller “Autoprotecció i suport vital bàsic”

Aquesta setmana ens ha visitat la Creu Roja per dur a terme el taller “Autoprotecció i suport vital bàsic”. El taller, l’ha pogut gaudir l’alumnat de 4t d’ESO amb l’objectiu de dotar el jovent d’eines i recursos necessaris per a identificar una situació d’emergència i saber com actuar. Entendre i aplicar el concepte de prevenció.

Els continguts treballats han estat els conceptes de perill, autoprotecció i prevenció; PAS (Protegir, Avisar, Socórrer); PLS (Posició Lateral de Seguretat); SVB (Suport Vital Bàsic); activar el Sistema d’Emergències, trucades 112. Hi ha hagut una part pràctica on l’alumnat ha aplicat els aspectes treballats.

Aquest taller forma part dels tallers de Promoció de la Salut de la Diputació de Barcelona.

Sortida a Can Batlle

Com cada curs, l’alumnat de 1r d’ESO fa una sortida a Can Batlle, l’espai jove de Palafolls.
Els dinamitzadors, els esperaven i els han explicat tot un munt de serveis que ofereix l’espai. El jovent pot imprimir, pot fer ús d’ordinadors amb connexió a internet, pot reservar diferents espais com el book d’assaig. A més, també realitzen diferents tallers com el de manga, rap, cuina i el taller de deures. També acompanyen les diferents iniciatives que el joves proposen. Per exemple el Túnel de Terror, que any rere any està guanyant més públic.
Aquesta sortida, a més a més, ha servit per potenciar la interacció entre els membres del grup i fomentar la cohesió de grup.

Treballem la cohesió de grup!

Aquests primers dies de curs l’alumnat del Font del Ferro s’ha retrobat amb antics i nous companys de classe. Per poder crear un clima agradable on tot l’alumnat es trobi a gust, tranquil i generar bones relacions, des de la tutoria s’estan realitzant dinàmiques de cohesió grup. L’objectiu d’aquestes activitats és propiciar la interacció dels alumnes de grup-classe, potenciar la cohesió i la cooperació, i treballar les habilitats socials.

Una de les dinàmiques realitzades ha consistit en entrellaçar els noms de l’alumnat de tot el grup. El producte final ha estat un “noms creuats” que s’ha penjat a l’aula.