Inauguració del simulador de navegació a l’ECNPC

Un nou simulador de navegació, el primer que adquireix la Generalitat, permetrà millorar la formació que ofereix l’Escola de Capacitació Nauticopesquera de Catalunya. Amb un cost de 198.000 euros, finançats a partir dels recursos generats pel propi centre, està previst que l’utilizin uns 400 alumnes anualment. La instal·lació no només permetrà realitzar les pràctiques sense embarcar -una hora al simulador n’equival a sis dalt d’un vaixell-, sinó també recrear les condicions climàtiques o de trànsit marítim i permetrà al centre posar-se al dia respecte els requeriments que imposen els convenis de l’Organització Marítima Internacional. L’acte ha estat presidit per la consellera d’Agricultura, Meritxell Serret, i la Directora dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Terres de l’Ebre, Manolita Cid.