Xerrada al CF d’Educació infantil

El passat dilluns 26 d’octubre els estudiants del CFGS d’educació infantil  van assistir a la xerrada impartida per  Montserrat Pàmies i  Marta Secall, directores de les Escoles Bressols Municipals “Els Tabalets” i “Xiquets i Xiquetes” de Valls.

IMG_1561IMG_1557

Sota el títol “ El jardí: escenari de les vivències dels nens i nenes” les ponents van presentar el seu projecte per transformar el pati de l’escola – sovint un espai gran, sense personalitat, buit i pla– , i reconvertir-lo en un jardí per viure, un lloc articulat, acollidor, encisador, en definitiva, ple de secrets com diu Penny Ritscher en el seu llibre “El jardí dels secrets”. Durant la sessió les conferenciants van explicar, des de la seva pròpia experiència, que per replantejar els espais exteriors i organitzar un entorn ric de propostes cal pensar en la distribució d’elements naturals que permetin als infants explorar, experimentar, moure’s amb llibertat, aprendre, establir relacions amb l’altre, socialitzar-se, gaudir… però també organitzar el temps que els nens i nenes hi romandran i definir quina ha de ser l’actitud de les persones educadores. A partir de diversos exemples, van anar descrivint les possibilitats que ofereix el jardí per al desenvolupament de les capacitats dels infants més petits.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *