Premi Baldiri Reixac per a Sergi Robert

L’alumne Sergi Robert Caselles, de 2n de BAT Artístic de l’Institut Narcís Oller ha obtingut un Premi Baldiri Reixac per seu treball de Recerca “Romànic a l’Alt Camp”, tutoritzat pel professor Ramon Vilella.
Alumne: SERGI ROBERT CASELLES – 2n de BAT Artístic.
Tutor: RAMON VILELLA
Resum:

Quan algú parla de romànic a Catalunya ens venen presents les imatges de les esglésies i pintures de la Vall de Boí. Però el cert és que el romànic fou un estil que es va desenvolupar a tot el territori català i durant un període de temps molt llarg. És aquest el motiu que vaig decidir investigar quina era la petjada que el romànic havia deixat a la meva comarca; l’Alt Camp.

He trobat una gran diversitat de monuments arquitectònics, des del monestir de Santes Creus, el qual conservació és excel·lent, passant per esglésies, ermites, castells i fins i tot una casa particular. Alguns d’aquests monuments estan en un estat de conservació pobre que en fan difícil la seva identificació però, per sort, no és la norma general i en ells podem apreciar l’essència del romànic.

El treball es complementa amb una guia per ser editada en paper, i una Web-guia  amb la informació i localització de tots els monuments.

Felicitem al Sergi Robert pel premi i per l’esforç, i al seu tutor Ramon Vilella per la seva dedicació i suport constant.