III Jornades dels CF

Durant els dies 23, 24 i 25 de febrer i per tercer any consecutiu, el Departament de Serveis Socioculturals i a la Comunitat de l’institut va organitzar les Jornades de Cicles Formatius adreçades als alumnes dels cicles d’Atenció a persones amb situació de dependència, Educació Infantil i Integració Social, amb la finalitat de donar a conèixer i actualitzar diferents recursos d’intervenció social, i d’apropar la realitat laboral als alumne. Les III Jornades es realitzaren a les instal·lacions de l’antiga Biblioteca Popular de Valls amb la participació d’unes 140 persones en total, les quals van gaudir de les xerrades i tallers de reconeguts professionals del món de la psicologia, l’educació i la salut.

2016-03 jornades fp2     2016-03 jornades fp narcis

El dia 23 els alumnes del CFGS d’Educació infantil van escoltar la xerrada de la psicòloga i escriptora Esther Martínez sobre l’educació en valors i, posteriorment, l’alumnat de 1er curs d’Educació Infantil va assistir al taller sobre la Psicomotricitat en el seu cos dirigit per la psicòloga i psicomotricista Cori Camps, alhora que l’alumnat de 2n curs d’Educació Infantil rebia el taller sobre l’Acompanyament emocional dins del model de criança i educació respectuosa impartit per David Sànchez, mestre de primària i coach en teràpia sistèmica i PNL.

El dia 24 van ser els alumnes del CFGS d’Integració Social que van rebre la visita de Diana Agra, presidenta del TISOC (Associació de Tècnics en Integració Social de Catalunya) amb la xerrada Empoderem la figura de l’integrador social. Seguidament, l’alumnat de 1er curs d’Integració social va realitzar el taller Eines artístiques aplicades a la Integració Social de part de Luka Soriano, educador social i artista social i l’alumnat de 2n curs d’Integració Social va realitzar els tallers de sensibilització de part de Same World “El mòbil i la justícia social” i “La teva llar, el teu refugi” a càrrec de Delphina Boghos, artista, facilitadora gràfica i antropòloga social i de Núria Morral, biòloga, facilitadora i mediadora comunitària.

El darrer dia va ser el torn de l’alumnat del CFGM d’Atenció a persones amb situació de dependència (APSD) que van rebre la visita de l’Antonio i el Jorge, membres del grup “amb experiència pròpia”, i de la Paula, tècnica del Club social La Muralla, els quals van presentar la ponència Estigma en les persones amb salut mental. Posteriorment, l’alumnat de 1er curs de APSD dependència va participar en el taller de Gestió de les emocions en persones amb dependència, impartit pel metge i terapeuta Ferran Lugo, i, al mateix temps, l’alumnat de 2n curs realitzava el taller amb Luka Soriano sobre Eines artístiques aplicades a persones en situació de dependència.

Les jornades, que van ser inaugurades pel Sr. Josep Tarragó, inspector del Departament d’Ensenyament de la Generalitat, i pel director de l’institut, han estat valorades de manera satisfactòria tant pels alumnes com pels professionals i talleristes que hi han participat.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *