ALUMNES DE L’INSTITUT NARCÍS OLLER REALITZEN “TRAÏDORS”, UN EXTENS DOCUMENTAL SOBRE EL GENERAL BATET

Després de la reeixida experiència que va suposar per als autors l’elaboració del reportatge “Fills de Mauthausen”, i dirigits de nou pel professor Julio Mediero, un grup d’alumnes de l’Institut Narcís Oller han confegit el reportatge audiovisual més
extens sobre la figura del general Domènec Batet, titulat “Traïdors”.

Domènec Batet, fill de Tarragona va ser un general diferent, oposat al que representaven Franco o el general Mola. Un general que a diferència dels anteriors considerava que el poble era sobirà i l’exèrcit el seu servidor.

La feina es va desenvolupar durant el curs anterior i l’actual, i el resultat és un documental de 45 minuts de durada en què a través d’entrevistes, veus en off i imatges d’arxiu i actuals, es fa un repàs exhaustiu d’un general que va ser afusellat pels franquistes per voler-se mantenir fidel a la República i la Democràcia.
Els alumnes van rebre tota mena d’atencions i facilitats per part dels prestigiosos historiadors que participen en el programa: el pare Hilari Raguer, biògraf del general Batet, el catedràtic Josep Sánchez Cervelló, els directors d’Arxius Jordi Piqué i Núria Gavarró, l’ex coronel i historiador Puell de la Villa i, finalment, el sr. Francesc Carbó, besnét del sr. Batet.

Cal felicitar als alumnes Judith Cobler, Jordi Cortada, Pere Migó, Arnau Ainsa, Laura Civit, Carla Cortès i Míriam Torné el treball realitzat, que es pot localitzar fàcilment a través de Youtube.

Tot plegat fa que es comencin a posar les bases de nous documentals a l’entorn de les figures de Marcel·lí Domingo i de dones destacades en la història de les comarques tarragonines.

Valls, juny 2018