A Terrassa

Com ja havien fet els seus companys, els alumnes de segon d’ESO dels grups A i B van visitar el passat 20 de desembre al Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya que es troba a Terrassa.

Durant la visita van realitzar els tallers de “L’energia” que és un recorregut per les diferents fonts d’energia com a motors de l’activitat humana i la industrialització amb peces i maquetes molt notables i de gran format, i “La fàbrica tèxtil”” on es mostra tot el procés de fabricació dels teixits de llana en el context original d’una fàbrica de principis del segle XX que és l’edifici on hi ha actualment el museu, el Vapor Aymerich, Amat i Jover. El conjunt de l’edificació representa la millor obra arquitectònica industrial modernista del país i fou dissenyada per l’arquitecte Lluís Muncunill. El Vapor (denominació que prové de la utilització de la màquina de vapor com a força motriu) acollia en el seu temps tot el procés industrial de transformació de la llana, des de la seva entrada en flocs fins a la seva sortida en teixits acabats. Al llarg del recorregut el visitant pot gaudir d’una col·lecció de maquinària tèxtil excepcional i única a Catalunya, tant per la seva qualitat tècnica com pel seu estat de conservació.

Després els alumnes van tenir temps per visitar les altres exposicions permanents com la d’“El Transport” o “Tot és química” amb experiències i objectes sorprenents difícils de veure.

Abans de marxar es van fotografiar a les escales principals de l’antiga fàbrica ara reconvertida en aquest atractiu museu.

sortida-de-2on-eso-a-terrassa-al-museu-de-la-ciencia-i-de-la-tecnica-de-catalunya-1

Van acompanyar els alumnes J. Plana i J. Rubió.