Olimpíada de Geologia

El passat divendres 3 de febrer va tenir lloc a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona la fase provincial de la VIII Olimpíada Internacional de Geologia. S’hi van presentar 63 alumnes de cinc centres diferents de la demarcació, dels quals 6 alumnes eren de l’Institut Narcís Oller de Valls. Van ser en total dues proves, una d’individual de caire més teòric i una per equips de caire més pràctic.

i-narcis-oller-foto-participants-p

A partir d’aquestes proves se seleccionen els dos alumnes de la demarcació amb més coneixements geològics, els quals aniran a la fase final estatal que se celebrarà a Salamanca el proper 1 d’abril. Finalment, els quatre guanyadors de la fase estatal  aniran a la fase final internacional que se celebrarà a Niça (França) al mes de setembre proper.

L’organització de l’olimpíada a l’Estat Espanyol corre a càrrec de l’AEPECT (Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra). Els alumnes participants van rebre un tríptic sobre l’elaboració d’un mapa geològic, un mapa geològic de Catalunya i una taula dels temps geològics com a regals de participació.