L’institut Montsoriu participa al Taller de Física de Partícules de la UB

Aquest passat divendres 27 de febrer, l'alumne de 2n de batxillerat Ernest Vidal i la professora Anna Recasens, de l'Institut Montsoriu, van participar en el taller de Física de Partícules de la Universitat de Barcelona, emmarcat dins la masterclass internacional "Hands on Particle Physics". Es tracta d'un conjunt de xarrades i activitats relacionades amb la tasca que es duu a terme a l'accelerador  de partícules "LHC" del CERN. Primerament, investigadors de diversos grups de recerca de la Universitat de Barcelona -integrants del programa LHCb, relacionat amb la detecció de partícules- van impartir des xerrades sobre la física nuclear i els detectors de partícules que s'utilitzen el CERN. A la tarda es va realitzar uns exercicis pràctics a partir de dades reals produïdes a l'LHC, i es van posar en comú els resultats de tots els alumnes. Posteriorment, es va realitzar una videoconferència simultània amb quatre universitats europees més, conduïda per tres investigadors des de l'HC que, a més de comentar els resultats obtinguts per les diverses universitats, també responien qualsevol dubte sobre el funcionament de l'accelerador de partícules. Finalment, es va realitzar una visita guiada per les instal·lacions i laboratoris de recerca de la Facultat de Física de la UB, instal·lacions punteres per a la recerca en molts àmbits de la física.

Ernest Vidal Garcia

Clica a sobre les imatges per veure'n més