Xerrada Iñaki Zubizarreta

Dijous 28, es va realitzar  a la Torreta de Montmeló una xerrada d’Iñaki Zubizarreta , esportista i exjugador de bàsquet, emmarcada en el Projecte TEI, tutoria entre iguals i No al acoso escolar.Stop Bullying

L’objectiu final d’aquest projecte és la millora de la convivència on alumnes de tercer d’ESO tutoritzen o apadrinen un company de 1r d’ESO i l’acompanya i escolta al llarg del curs.

En aquesta xerrada l’Iñaki  no ens va parlar de bàsquet, ens va explicar la seva experiència escolar: un reguitzell d’insults, vexacions i violència extrema per part d’uns companys que el van dur a l’UCI i va estar uns dies en coma, amb seqüeles per a tota la vida i el desig d’acabar amb el problema amb un intent de suïcidi i allà al precipici , aferrant-se a la família, va tenir la força de fer un pas enrere i dir PROU.

Ser esportista l’ha ajudat a canalitzar els seus sentiments i ara dedica el seu temps a sensibilitzar els joves i ajudar-los perquè no hagin de patir tot el que va patir ell.

La xerrada va ser molt emotiva, van sortir valents que reconeixien  haver patit insults o malnoms, altres més valent encara que reconeixien actituds assetjadores  i demanaven perdó , altres que havien vist i silenciat  situacions d’assetjament  i altres abraçaven els companys per donar-los consol.

Aquests nois i noies ens van donar una lliçó de sinceritat. I  vam sortir amb els ulls negats i el cor encongit.