SORTIDA CULTURA CLÀSSICA. 22 DE GENER 2018

El proppassat dia 22 de gener, els alumnes de Cultura clàssica de 4rt d’ESO, juntament amb els alumnes de Grec de 1r de Batxillerat i dos professors acompanyants (Eudald Forcada i Roser Ginés), vam visitar l’exposició AGON al Caixaforum de Barcelona.

L’exposició gira entorn del concepte de lluita, de competició (AGON), que els grecs de l’antiguitat consideraven motor de l’areté, l’excel.lència, i els conduïa cap al seu ideal d’ ésser kαλός κἀγαθός, bell i bo. Aquesta competència per assolir el triomf i la glòria, no es reduïa a l’àmbit esportiu, sinó que també es reflectia en les llegendes heroiques, en els certàmens literaris i en l’status social, fins i tot en els monuments funeraris. En aquest sentit, la darrera part del recorregut acull algunes peces provinents del desaparegut Mausoleu d’Halicarnàs, una de les meravelles del món antic.

Es tractava d’una visita guiada en què es comentaven les diferents peces exposades, la majoria ceràmiques i escultures, moltes provinents del fons que conserva el British Museum de Londres. També hi havia peces de joieria, terracotta, una cuirasssa, petits atuells domèstics…, en definitiva, molt interessant i recomanable. També vam passar una bona estona passejant per Montjuïc i contemplant Barcelona des de les terrasses del MNAC.