Sant Ponç 2018

Enguany, l’Institut de Montmeló ha celebrat la Fira de Sant Ponç, dedicada a les herbes aromàtiques i remeieres i als apicultors.

L’alumnat de l’Aula Oberta ha fet taller d’elaboració d’aigua de colònia, el de l’USEE ha fet saquets d’olor amb espígol per perfumar els armaris i un mural informatiu de Sant Ponç i el de Cicles ha presentat productes cosmètics naturals, com sabons, cremes hidratants o espelmes.

Aquesta paradeta ha estat una mostra de les herbes i les seves aplicacions, tant per a la salut i la cosmètica, com per a la cuina: cua de cavall, farigola, romaní, espernallac, julivert, camamilla, marialluïsa, espígol, aloe vera, ortiga, sàlvia, ruda , estèvia, alfàbrega, llorer, sajolida, til·la, calèndula i eucaliptus entre d’altres.

S’han exposat fitxes informatives de les diferents plantes, receptari de cuina i bibliografia sobre aromàtiques.

Alguns alumnes han fet el petit hortet i han plantat a les jardineres tarongina, menta,farigola, romaní, marialluïsa…

Hi va haver degustació de beguda estiuenca aprofitant les propietats de la menta.

En definitiva, una experiència cultural i sensorial.