Xerrada Màrqueting i e-commerce.

El divendres 15 de desembre de 2017, els alumnes del Cicle Formatiu d’Activitats Comercials i els de Batxillerat Social, van tenir una xerrada amb l’Ana Garcia Herrero, professora d’Estratègies de màrqueting a la Universitat de Barcelona (UAB) i la Lucia Piqué-Vidal, consultora de Màrqueting Digital i professora d’e-commerce a ESIC – Business and Marketing School. L’Ana ens va explicar què és el Màrqueting i què cal tenir en compte per realitzar un bon pla de màrqueting. Per fer-ho més entenedor va fer un símil continu amb el fet de cuinar una paella: hem de triar bé els ingredients i els utensilis (microentorn), on cuinem i quins condicionants tenim (macroentorn), per a qui cuinem (mercat), cuinar cada cosa al seu moment (organització i planificació), integració dels ingredients (execució), presentació del plat a taula (campanya de publicitat) i avaluar com ha estat el resultat final (control i avaluació). La Lucia ens va introduir en la evolució en la manera de comprar gràcies a la tecnologia. Mirem a botiga i desprès comprem per Internet? O mirem a Internet i desprès comprem a la botiga? Les empreses han d’estar al dia de tots els canvis que fan els seus clients per no perdre’ls i fer les adaptacions tècniques per continuar en contacte i realitzant vendes. Per una banda s’ha pensar molt el disseny d’una botiga online i per l’altra cal saber aprofitar les noves tecnologies usades en la botiga presencial com ara la geolocalització, la realitat virtual i el bluetooth. Agraïm tant a l’Ana com a la Lucia, que compartissin amb nosaltres els seus amplis coneixements en màrqueting i comerç electrònic. Va ser una xerrada molt interessant per tots els alumnes.