VIIIna trobada d’alumnes de llatí.

El divendres dia 13 d’abril ,el dia que els romans celebraven  les idus d’abril , els 13 alumnes de llatí de 4t d’ESO de Llatí, vam participar en la VIII TROBADA D’ALUMNES DE LLATÍ , que organitza  l’equip de professors de cultura clàssica de l’ICE  de la UdG de Girona. Enguany el lloc escollit va ser la vil·la de Caldes, coneguda per les seves aigües termals. A la trobada hi van assistir més de 600 alumnes de 35 instituts de les comarques gironines i maresme. La jornada va consistir en la realització de diferents tallers del món romà com: legionaris, vestuari, escriptura, cosmètica, perruqueria, jocs, màgia, i endevinació. Hi havia un taller que consistia en un formulari sobre el recinte termal d’època romana i els gegants. També vam poder veure la representació de l’obra teatral “Mitus grecs de butxaca” representada pels alumnes de l’institut S’Agulla de Blanes. La trobada es va cloure cantant el Gaudeamus igitur, que és l’himne dels estudiants. El dia va estar molt núvol i gris però per sort no va ploure! La veritat és que vam passar-ho molt bé perquè vam poder compartir coneixements i amistat entre alumnes de diferents instituts. Ah, i ens queda de record la samarreta blava de la trobada  amb les lletres “Aquae Calidae”, el nom romà del municipium de Caldes de Malavella.