VIa trobada d’alumnes de llatí de 4t d’ESO

2016, trobada llatí 10 de març - 08GERUNDA – Ante diem VI Idus Martias MMXVI

El passat dijous dia 10 de març , ante diem VI Idus Martias MMXVI segons el calendari romà, els 23 alumnes de llatí de quart d’ESO del nostre institut van participar a la VI trobada d’alumnes de llatí que va tenir lloc a Girona. Tots portarem la samarreta commemorativa de la trobada, en la que hi ha la representació de la Quimera, monstre mitològic del mosaic de Bel·lerofont trobat a la vil·la de Can Pau Birol.

Aquesta és la sisena vegada que s’esdevé un acte com aquest. A les trobades anteriors s’havia anat a Empúries l’any 2009, a Roses l’any 2011, el 2013 ens vam reunir a Girona, fa dos anys vam caminar per la Via romana de Capsacosta i l’any passat vam tornar a Empúries per commemorar el quinquenni.2016, trobada llatí 10 de març - 02

L’objectiu de la trobada d’enguany era conèixer la Parva Gerunda del poeta Prudenci, a través de dues activitats simultànies: un recorregut per la ciutat romana tot resolent les qüestions de la gimcana a través del mòbil i un concurs online anomenat kahoot. Érem en total més de 600 alumnes procedents de 29 instituts de les comarques gironines, acompanyats per 60 professors i voluntaris .

El programa de la trobada va ser el següent: a un quart de deu ens vam trobar a la plaça dels Jurats per fer l’acte de benvinguda, a tres quarts de deu van començar les dues activitats per grups- el concurs i la gimcana- que es van allargar fins a tres quarts d’una del migdia, hora en que tots junts vam fer-nos una giga-foto a les escales de la Catedral. Ens hi va acompanyar el director dels serveis territorials Ensenyament, el Sr Polanco , el representant del rector de la UdG, el Sr David Brusi i el sots alcalde de Girona, el Sr Eduard Berloso.

2016, trobada llatí 10 de març - 05A partir de la una del migdia ens vam reunir de nou a la plaça dels jurats, per compartir un prandium,o aperitiu a la romana, els discursos de comiat, un dels quals va ser en llatí i el cant del Gaudeamus.

També es varen donar els premis als dos grups guanyadors de la gimcana i als quatre equips guanyadors del kahoot, un dels quals era de l’institut Montgrí.

A tres quarts de dues pujàvem de nou a l’autobús que compartíem amb els alumnes de l’institut el Pedró de l’Escala, per tornar cap a Torroella amb la certesa que havíem passat un gran dia.

2016, trobada llatí 10 de març - 032016, trobada llatí 10 de març - 01

2016, trobada llatí 10 de març - 06