Actors X un dia !!!

ALUMNES DE L’INS MONTGRÍ HAN GAUDIT D’UN DIA MOLT ESPECIAL AMB ELS MONITORS DEL GALLINER.

El passat 7 de març, els alumnes de 2n d’ESO van anar a l’escola de teatre el Galliner de Girona per passar una estona amb els monitors i entrar a conèixer una part del món del teatre.

Informa: Cristina Planelles Bubovitskaya, 2nA

001 - actor per un diaEl 7 de març del 2017, els alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Montgrí van anar a passar uns moments fantàstics al Galliner de Girona. El gran grup de 2n d’ESO es va dividir en 4 grups que són les classes que tenen i van fer tres tallers: interpretació, mímica i vestuari. La Núria que treballa al Galliner com a professora dels aprenents d’actors, va fer el taller d’interpretació. A interpretació es van fer diversos jocs. Un joc era de dirigir la veu cap a un company d’una manera especial; o bé cantant, o rient, o plorant… Un altre era que havien d’anar caminant per l’espai i quan la monitora picava de mans, havien de saludar al company que tenien més a prop de la manera que ella havia dit. Finalment, es va fer improvisació amb tota la gent que hi va voler participar.

En Marcel Tomàs, un altre professor i actor d’algunes obres de teatre, va fer el taller de mímica. L’hora de mímica es va dividir en tres parts. A la primera part, els va proposar de jugar al joc «el rei diu» i la gent s’anava eliminant quan s’equivocava. A la segona part, la classe es va dividir en parelles i van començar a crear escultures amb la seva parella. A la tercera part, es feia veure que es pujaven o baixaven per unes escales o un ascensor. Aquest taller va anar molt bé perquè tota la classe estava participant junta, sense que ningú deixés de banda a ningú i als professors els va agradar molt aquest gest.2017 - Actors per un dia 002

Una noia que es dedica a fer els vestits dels actors del Galliner, la Carme, va fer el taller de vestuari. Als primers 20 minuts, ella va explicar una mica de teoria sobre el vestuari de les obres de teatre: com ho feia per fer els vestits. Després la classe es va dividir en grups per representar un conte. Es podien fer servir els vestits que hi havia al taller i això ajudava molt a representar-lo. Dos grups van fer la Blancaneus i dos grups van fer la caputxeta vermella.

2017 - Actor per un dia 003Segons les estadístiques que es van fer al final de la sortida, el taller d’ interpretació va estar bé, però és el que va agradar menys. Els tallers de mímica i vestuari van agradar molt, potser era per la persona que ho feia. Tots els alumnes volen més sortides d’aquest tipus.