Comiat de l’alumnat de 4t d’ESO

Tenim l’alumnat a Madrid de viatge de final d’etapa.

El dilluns 18 de juny s’ha fet el comiat de l’alumnat de 4t. Un acte emotiu per acomiadar l’alumnat que acaba l’etapa obligatòria. Aquí teniu els dos vídeos que es varen projectar durant el comiat.

Acte final del CF d’Activitats Comercials.

Aquest dimecres 6 de Juny, hem fet l’Acte Final del Cicle Formatiu, a l’Auditori de la Mediterrània. En la primera part de l’acte, els alumnes han presentat els Plans d’empresa d’una nova activitat comercial dins del projecte del Mòdul Dual. Tots aquests projectes, estan vinculats al territori i pensats per a cobrir les necessitats del mercat proper. Alhora, integren les motivacions de les persones emprenedores que els han presentat, algunes més realistes i algunes més somiadores:  Zaineb El Bouziani,  una botiga de hijabs a Torroella de Montgrí, Rahma Talbi,  Vending Machine Bio a Girona, Mariam Mesnaoui, Telefèric a L’Estartit,  Sanae Alami,  una botiga de cosmètica natural a L’Estartit, i Yubini Ramirez, una botiga d’aliments vegans a L’Estartit.
La segona part de l’acte, ha estat dedicada al Reconeixement a les empreses que col·laboren en la formació dual dels alumnes, que és la modalitat de Formació Professional, en la qual, l’estudiant esdevé aprenent i combina la formació en el centre educatiu amb l’activitat productiva en l’empresa. El 50% de l’alumnat del cicle formatiu d’Activitats Comercials de l’Institut Montgrí, ha seguit aquesta modalitat formativa. Moltes gràcies per la  vostra assistència, sobretot als veritables protagonistes; els alumnes i les empreses!

Empúries, 31 de maig de 2018

Aquest dijous 31 de maig tots els alumnes de primer d’ESO del nostre institut han visitat el jaciment d’Empúries i han participat en una gimcana que havien preparat els 13 alumnes de quart d’ESO que estudien llatí com a optativa. Aquest projecte de centre es la tercera vegada que es porta a terme i amb els anys hem anat millorant diferents aspectes. L’objectiu és que els alumnes de quart facin conèixer la ciutat grega i la romana d’Empúries als alumnes de primer a partir d’una activitat lúdica, com és una gimcana. Prèviament els alumnes de primer, a les classes de socials, havien treballat els grecs i els romans. Aquest any, seguint amb la iniciativa engegada l’any passat han vingut també 7 alumnes de llatí de segon de batxillerat que han fet de guies dels grups acompanyant els alumnes de primer en el recorregut per les diferents proves de la gimcana. Com que Empúries és matèria curricular de la selectivitat, aquesta sortida els ha servit per repassar ” in situ” Enguany les proves eren 9 i estaven localitzades en un plànol. Aquestes proves corresponen a  9 diferents edificis  i indrets destacats de les ciutats grega i romana d’Empúries. A la classe de llatí de quart d’ESO havíem preparat una activitat relacionada amb l’edifici on estava ubicada la prova. Així per exemple, a l’àgora grega, , havien de buscar personatges grecs cèlebres que estaven “amagats” per la plaça, al mercat “macellum”havien de decidir quins aliments no eren propis d’un mercat d’època romana, al temple d’Asclepi “Asklepeion” havien d’endevinar per l’olor la planta o l’herba medicinal que els proposaven, a la “domus romana” havien de construir un trencaclosques i elaborar una part del mosaic. Els alumnes de primer, en grups de 9/10 alumnes, anaven seguint per ordre les proves assenyalades en el plànol. A cada prova rebien una puntuació i  la suma dels punts de les 9 proves ens ha servit per decidir el guanyador de la Gimcana, que enguany ha sigut el grup Hades amb 43’5 punts. Hem acabat la trobada amb un “prandium” o aperitiu a la romana als jardins Puig i Cadafalch, que consistia en olives, pa d’oli i romaní i un vaset de most. Tant  alumnes com  professors hem coincidit ​a valorar molt positivament aquesta sortida que permet ​​adonar-se de la importància d’ Empúries i  ​entendre el seu significat mentre passem una agradable estona  tots junts, alumnes de diferents nivells i professors de diferents matèries. Moltes gràcies a tots! Esperem poder repetir la sortida el curs vinent.

Comiat de les promocions de Batxillerat i del Cicle Formatiu 2016 – 2018

Aquest divendres 25 de maig de 2018 hem celebrat el comiat de la promoció 2016 – 2018 de Batxillerat i del Cicle Formatiu d’Activitats Comercials. Els protagonistes han estat seixanta alumnes que estan a punt de finalitzar el seu pas per l’Institut Montgrí. Més de tres-centes persones varen participar en aquest emotiu acte que venim fent gairebé fa trenta anys. Seguin l’esquema tradicional la celebració va constar d’una part acadèmica amb els parlaments de les autoritats, professorat i alumnat i una animada segona part en la que es serveix un sopar fred. A tots moltes gràcies per la participació en l’èxit de la festa. Us adjuntem el vídeos que es projectava durant l’acte i un parell de recull de fotografies dels homenatjats.

Fòrum Comarcal 2018 de Treballs de Recerca de Batxillerat

Dijous dia 12 d’abril es celebrava la vuitena edició del Fòrum Comarcal de Treballs de Recerca de Batxillerat. Un auditori ple de gom a gom rebia els onze estudiants dels centres participants. Durant dues hores varem poder seguir les investigacions dels treballs seleccionats per aquesta edició del 2018. Us adjuntem un vídeo i un àlbum de fotografies de l’acte. Moltes gràcies a tots els qui hi heu col.laborat.

Àlbum de fotografies del Fòrum Comarcal de Treballs de Recerca 2018