Proves Cangur Matemàtiques 2018

El passat dijous 15 de març l’INS Montbui va participar en les proves Cangur de Matemàtiques, a l’Escola d’Enyingeria d’Igualada. La participació d’alumnes de l’INS Montbui ha estat tot un èxit, amb un total de 37 alumnes de 4t d’ESO i 17 alumnes de Batxillerat.

Les proves Cangur (altrament dites International Mathematical Kangaroo o bé Kangourou sans frontières) és un concurs de matemàtiques que s’organitza en més de 30 països, amb l’objectiu d’acostar les matemàtiques als més joves i intentar despertar el seu interès. La competició es porta a terme anualment el mes de març. Segons l’opinió dels organitzadors, les competències que es posen a prova en el Cangur són una combinació entre la lògica i les matemàtiques, no únicament el coneixement de fórmules.

La competició consisteix en un test de 30 preguntes que s’ha de realitzar en 75 minuts. Les 30 preguntes estan dividides en tres grups de deu preguntes cadascun. Les preguntes del primer grup valen 3 punts, les del segon 4 punts i les del tercer 5 punts. Cada pregunta té 5 solucions i només una és correcta. Una pregunta contestada correctament dóna els punts assignats al seu grup, si no es contesta dóna 0 punts i si es contesta malament es resta la quarta part del que valia la resposta correcta.

Per a més informació, i per veure els enunciats (i solucions) d’aquestes proves, us animem a consultar la web: