El judici

Filosofia i Ciutadania – 1r Batxillerat

Un any més, a la matèria de Filosofia i Ciutadania, hem estat treballant el projecte de “El Judici”. Relacionat amb la matèria de Socials de 4t d’ESO, i més concretament amb els moviments totalitaris, hem estat preparant un judici en el qual els alumnes treballaven per grups posant-se en la pell de les parts (acusació, defensa, jurat popular, testimonis i jutge). A partir de la pel·lícula de “Die Welle” (La Ola), es jutja el personatge principal, el professor Rainer Wenger (interpretat per Jürgen Vogel), per la seva particular manera d’impartir les classes i per pressumta vinculació en l’esdeveniment dels fets. Els alumnes es preparen durant un seguit de sessions la seva participació en el judici (recerca de proves, legislació, argumentació…) i finalment es realitza un judici amb un públic molt especial, els alumnes de 4t d’ESO del centre, que acaben de treballar els moviments totalitaris, i que també han vist la pel·lícula.

A continuació podeu gaudir els trailers que han elaborat els mateixos aumnes de 1r de Batxillerat.

Trailer de 1r Batxillerat A

Trailer de 1r Batxillerat B

També podeu veure un reportatge que imita un programa televisiu d’investigació:

L’acusat