Batxillerat

Som un institut petit i aquest és el nostre punt fort. T’oferim grups reduïts a les matèries de modalitat amb el que això suposa: interacció, seguiment continuat, confiança i proximitat. Posem èmfasi en l’orientació dels nostres alumnes i en fem un seguiment acurat i personalitzat al llarg de tot el Batxillerat.

Informació general

El batxillerat forma part de l’educació secundària postobligatòria i es distribueix en dos cursos acadèmics. Es desenvolupa en diverses modalitats, s’organitza de manera flexible, de manera que pot oferir una preparació especialitzada als alumnes d’acord amb les seves perspectives i interessos de formació.

El batxillerat és l’etapa que es cursa normalment entre els 16 i els 18 anys, tot i que és oberta a persones de qualsevol edat. És un cicle format per dos cursos de trenta hores lectives setmanals, oferint-lo de forma presencial a l’Institut Montbui, per tal de prepara els alumnes per a la seva incorporació a estudis posteriors, tant professionals com universitaris, i per a l’accés al món laboral.

Accés a Batxillerat

Per accedir al batxillerat cal tenir algun dels títols següents:

• graduat en educació secundària obligatòria (GESO),
  • tècnic d’un cicle formatiu de grau mitjà o tècnic superior d’un cicle formatiu de grau superior (en aquests casos es pot demanar la convalidació de matèries específiques i del treball de recerca).

Per accedir per primera vegada en un centre sufragat amb fons públics per cursar batxillerat cal formalitzar la preinscripció en el termini fixat.

Modalitats

A l’Institut Montbui es pot escollir entre dos modalitats de batxillerat: ciències i tecnologia i humanitats i ciències socials.

El currículum de batxillerat consta d’una part comuna (les matèries comunes) i una part diversificada (la matèria comuna d’opció, les matèries de modalitat, les matèries específiques i el treball de recerca). A més, els alumnes tenen assignada una hora setmanal de tutoria. En cada curs, de les trenta hores lectives setmanals, catorze es dediquen a les matèries comunes i la tutoria, i les setze restants, a la part diversificada.

Fixa’t en el currículum que et proposem a l’Institut Montbui:

Currículum 1r i 2n Batxillerat (Promocions 2022-24 i 2023-25)
I desprès de Batxillerat, què?

Amb el títol de batxiller es pot accedir :

• a la universitat (un cop aprovades les proves d’accés);
  • a un cicle formatiu de grau superior de formació professional específica, d’arts plàstiques i disseny;
  • a un cicle formatiu de grau superior d’ensenyaments esportius, si es tenen els requisits d’accés;
  • als ensenyaments superiors artístics (un cop superada una prova específica d’accés), i
  • al món laboral.
Batxillerat a l’Institut Montbui

Per què fer el Batxillerat a l’Institut Montbui?

Si tens dubtes, preguntes o ens vols conèixer més d’aprop, truca i te n’informarem: 93 805 60 59 o envia un correu a secretaria@imontbui.org.

Fes un cop d’ull a totes les notícies de la nostra web relacionades amb els dos cursos de Batxillerat. Clica aquí!

I com diuen els nostres alumnes, per saber-ne més ho has de veure!