Gust per la lectura

El gust per la lectura és una activitat que neix amb l'objectiu de minvar la creença que la lectura és una activitat feixuga, avorrida i cada vegada menys emprada enfront d’altres activitats més lúdiques i “sofisticades” com els videojocs, xats o xarxes socials.
D'altra banda, cal millorar el nivell lector dels nostres alumnes, donada la importància que té saber comunicar oralment (conversar i escoltar) i expressar-se per escrit i amb els llenguatges audiovisuals.

Per aconseguir-ho pensem dur a terme al nostre INS una iniciativa a la que denominem “El gust per la lectura” que consisteix, genèricament, en fer mitja hora de lectura diària dins de l’horari acadèmic (13:30h-14:00h), a tots els nivells educatius de l’ESO.

El contingut de les sessions setmanals es distribuiran de la següent manera:

- Dilluns: Lectura del llibre de lectura obligatori del trimestre.
- Dimarts: Lectura del llibre de lectura obligatori del trimestre.
- Dimecres: Escriptura creativa
- Dijous: Tutoria individual
- Divendres: Lectura lliure

Objectius:

- Convertir la lectura en una activitat de satisfacció personal.

- Impulsar un enfocament lúdic i lliure d’aquets instruments bàsics de transmissió i difusió cultural que és el llibre i el material imprès en general. (la noblesa de la lectura enfront a la imposició).

- Permetre que cada alumne iniciï el progrés lector a partir dels interessos i nivell lector dels alumnes.

- Aconseguir contemplar i contemplar-nos en l’activitat de la lectura. Temps de silenci i de treball personal, (el valor del silenci). Així com de respecte als companys. Temps en el que es produeix una confabulació conjunta entre el lector, el llibre i la resta de lectors.

- Deslligar aquesta activitat de qualsevol aspecte avaluador tot i tenir correspondència amb les assignatures de llengua.

- Llegir en companyia d’amics/gues i companys/es i compartir aquest acte.

- Incrementar la comprensió i la velocitat lectora, a més d’ampliar vocabulari i millorar la correcció ortogràfica.

Lectures del curs 2012-2013

1r TRIMESTRE