Alumnes del Molí de la Vila guanyen un premi a la fira Exporecerca

Tres alumnes de segon d’ESO de l’Institut Molí de la Vila de Capellades han guanyat un premi a l’Exporecerca d’aquest any. L’Exporecerca, organitzada per l’associació MAGMA, és una fira de ciències dirigida als adolescents i als joves on es mostren treballs de recerca realitzats per joves de dotze a trenta anys.

El treball de l’Ariadna Díaz, l’Aura Lleixà i el Yerai Vilches consistia a investigar per quin motiu el blat de moro quan el cous per fer crispetes explota. Després d’investigar van descobrir que en l’interior de la llavor hi ha aigua i aquest és el motiu de l’explosió quan la posem al foc. Durant tres dies, el 22, 23 i 24 de març, a la Ramon LLull, els joves investigadors van explicar en què consistia els seu treball de recerca.

Els jurats van decidir que el seu era un dels millors treballs, així que han guanyat un dels premis: un viatge a Polònia per poder continuar amb el concurs d’aquesta fira de ciències. Aniran del dia 16 al 22 de juliol d’aquest mateix any.

Segurament aniran a Polònia amb la seva professora d’experimentals, la Raquel Cano, que va ser qui els va parlar d’aquest concurs i els va convèncer per participar-hi. Allà, hauran d’exposar el seu treball i també faran altres activitats amb la resta de participants.

Amanda Ponce

Publicat a http://veuanoia.cat/alumnes-del-moli-de-la-vila-guanyen-un-premi-a-la-fira-exporecerca/