Colònies 1r ESO

Els alumnes de 1r d’ESO hem anat al camp d’aprenentatge Pere Figuera, situat a Planoles, a la comarca del Ripollès, per poder aprendre més coses sobre la natura i la convivència. El primer grup hi va anar els dies 19,20 i 21 d’abril i el segon hi va anar el 24, 25 i 26 del mateix mes. Els alumnes vam sortir a les 8 del matí amb autobús cap al Ripollès. A l’arribar, vam fer una activitat al riu que consistia en anar a investigar què era un riu, i si tenia les qualitats perquè la merla d’aigua hi pogués viure. Després de dinar, ens vam dividir en dos grups i mentre uns practicaven el tir amb arc, els altres vam anar a llançar-nos amb tirolina. Després de sopar, vam anar a fer el joc de nit. El joc consistia en anar a buscar un fortí pel bosc, amb un monitor i amb pistes que ens ajudaven a orientar-nos.

Al matí següent, ens vam haver de llevar bastant d’hora ja que marxàvem de l’alberg a les nou per anar a fer una excursió que durava tot el dia. A l’excursió vam aprendre com reconèixer un niu de picot garser i com identificar-lo de la resta d’ocells. Ens vam parar a dinar a un parc del poble de Nevà. Vam arribar a la casa de colònies a les cinc de la tarda i seguidament vam berenar i vam anar a fer una cursa d’orientació per tot el poble de Planoles. Al tornar de la cursa, ens vam dedicar a fer escalada d’arbres. A la nit vam anar a fer astronomia , ens vam dividir en tres grups, uns anaven a mirar les estrelles, els altres a fer un planisferi i la resta a mirar unes diapositives sobre els estels. Al matí següent, vam fer una cursa d’orientació pels pobles de Planoles i Planes. A les tres, vam marxar cap a Capellades. Van ser molt bones colònies i ens ho vam passar genial!!!

Mariona Prat, Laura Alcoberro, Desi Medel, Txell Ollé i Marc Jimenez (1r ESO)