Visita a l’empresa SEAT de Martorell

El passat dijous 2 de novembre, els alumnes d’economia, ciències socials i tecnologia industrial de 1r de Batxillerat van visitar la factoria que l’empresa SEAT té a Martorell.

Allà, ens van presentar l’empresa, que té 14.000 treballadors en total, 11.000 a Martorell i la resta a diferents factories del Prat del Llobregat i la Zona Franca. Hi ha tres zones de menjador, un plànol de les diferents zones de treball, els tres torns de treball existents, tres línies de producció on es fabriquen uns models de vehicles (Seat Ibiza i Arona, Seat Leon 5p, ST i l’Audi Q3) i diferents dades que donen a entendre les dimensions de l’empresa.

De tot el procés de fabricació d’un vehicle vam veure les fases de muntatge de la carrosseria, amb tots els robots enllestint les diferents peces del vehicle; la fase de motors (enllaç de la carrosseria amb el motor i transmissió i la fase de muntatge (on s’instal·la tot el sistema elèctric: fars, acabats interiors i portes).

L’organització industrial, l’alt nivell de robotització, el control de qualitat constant, la complexitat de les tasques i l’aplicació de la tecnologia a totes les fases del procés de producció van ser les idees més comentades durant la visita.  Els alumnes van quedar molt contents.