Joana Coll i Veva Torras reben el Premi Baldiri Reixach pel treball de recerca “L’Afganistan, un crit de justícia silenciat”

El passat 28 de maig dues alumnes de 2n de batxillerat de l’institut, Joana Coll i Veva Torras, van recollir al Casal de l’Espluga de Francolí el Premi Baldiri Reixac pel seu treball de recerca. El premi, amb un valor de 900 euros, està inclòs en la categoria d’alumnes guardonats per aquests premis Baldiri Reixac que, amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i la Universitat Oberta de Catalunya, reconeixen iniciatives educatives que contribueixen a la tasca de construir una escola catalana de qualitat.

“L’Afganistan, un crit de justícia silenciat” és un treball de recerca tutoritzat per Jordi Vilardell, i es basa en una àmplia investigació sobre les dones de l’Afganistan focalitzant-se sobretot en l’àmbit social. La recerca s’ha dut a terme a partir de testimonis que han viscut i viuen situacions del masclisme afganès i de la guerra civil: Nadia Gulham, una supervivent de la guerra civil afganesa, i Azita Rafaat, una de les primeres dones en esdevenir diputada al parlament. Mònica Bernabé també ha estat una testimoni molt important ja que fou periodista resident a l’Afganistan durant més de 8 anys. Les autores exposen que “Amb aquests testimonis que ens han compartit una perspectiva més íntima, hem realitzat un treball de recerca de crítica i justícia socials amb el ferm objectiu de sonoritzar una lluita contra el feminisme que ha estat injustament silenciada.”

baldiri